tisdag 29 januari 2008

ORÄTTVISA

KENYA,
Jag måste säga att så fort jag hör/ser nåt om oroligheterna i Kenya bli jag sjuukt påverkad (mentalt ofc!) Jag tänker bara på dom underbara kenyanerna jag mötte där.. typ "snubben vid stranden som jag köpte mitt armband av, lever han än?" eller åh "killen som fick min blyertspenna och var helt överlycklig för han skulle ge den till sin son, är det okej med dom?" eller "dom söta små barnen som satt längs vägen, har dom nåt hem nu?" Männsikor som förtjänar så mycket bättre... varför har de en sån otur?
Egentligen.. vad gör de framgångsrika människorna framgångsrika? JO, många gånger har dom förutsättningarna!!! Jag säger inte alltid, men ofta! Tänk två små barn ex. i Kenya, de har samma dröm... Båda vill bli presidenter i Kenya... en av dom är en liten kille som bor på gatan med sin syster medan den andre är en liten kille vars båda föräldrar är vällönade&framgångsrika. Vem tippar man på kommer längst? Jo, killen med de framgångsrika föräldrarna såklart, han som har förutsättningarna! Jag säger inte att den andre killen inte har en chans, men jag menar det är ju så mycket svårare för honom... Därför tycker jag det är så jävla bra när nån utan förutsättningar har turen på sin sida!
Vem får turen & vem får förutsättningarna, & VARFÖR!? "/

FY TUSAN vad livet är orättvist!

Inga kommentarer: