onsdag 27 februari 2008

Den problemiga ditresan!

VARNING! -enormt långt inlägg-
Haha, så om ni är intresserade att veta hur strulig vår resa till New York var så läs vidare, annars inte, haha xD

Vi åkte hemifrån på måndagkvällen, till Gbg, vi checkade in på Scandic och sov där.. Vi gick upp tidigt och åt frukost. Vårt flyg skulle gå 10.30 från Landvetter! Vi åkte till flygplatsen och jag och pappa släppte av mamma & Bella med väskoran för att dom skulle checka in. Så vi åkte och parkerade... När vi gick mot ingången ringde mamma och sa att planet var inställt" Vi trodde först inte på henne, men vi gick dit och det var ju sant! Av alla avgångar den närmsta tiden, så var det en röd text där det stog "inställd" på våran! :( , vi gick till transfer-disken! Vi hoppade iaf på att få åka iväg den dagen! :/ De sa att flyget till Amsterdam var inställt på grund av dimma! Det var inget flyg som fick landa på Schipol! Vi fick en ny flight, den gick 12.15 och jag tidigare har skrivit så åkte vi istället med Air France till Paris (Charles De Goule), vi hade bara 55 min til vårt flyg skulle gå till N.Y. Och sååklart så blir vi stående på Landvetter och vi blir försenade... *SUCK*... Men väl när vi kom till Paris, 35 min försenade började vi skynda oss... incheckningen till N.Y. planet började 15.00 så vi kände att vi kanske inte skulle hinna, men vi skyndade oss... Och den flygplatsen är ju inte direkt liten, vi fick ta ett "tåg" INOM terminalen.. hmm vi skyndade och skyndade.. när vi kom till säkerhetskontrollen kollade de våra boarding-pass och sa att det redan var för sent! *SUCK* Inte direkt överlyckliga väde vi till transfer-disken (andra gången idag, dock en annan flygplats xD) De sa att ingen som kom med vårat plan hade en chans att hinna med N.Y. planet.. GAAH! Varför kunde de inte kläckt ur sig det liiiite tidigare! Vi fick en ny flight som gick til N.Y. 18.20! Så surt! Jaja, vi gick mot säkerhetskontrollen igen.. och då märker jag att min skinnjacka är borta! Jag vet att jag hade med den från flyget så nån stans på flygplatsen var den.. HAHA good luck! Jag och pappa vände, gick och frågade massa människor.. Och sen gick vi ända tillbaka ner till "tåget", där låg den utanför på "perrongen" på nåra bänkar :D. Hahah ^^ Tur för mig!
Ja, sen började väntan igen.. Efter säkerhetskontrollen trodde vi det skulle vara mycket större! Surt, vi hade inte ätit på LÄNGE och va hungriga, men det fanns ingen restaurang, bara ett skabbit litet café! Jaja, sen närmade det sig 18.20 och vi gick till gaten, Gissa vad det stog där?! JO, vårt flyg var FÖRSENAT till 18.50! ÅÅÅH, väntan igen... tiden var inne igen men nu stog det att flyget var försenat till 19.35! Inget flyt alls! xD Hahah... Jajaj... Tillslut kom vi iväg, lite tidigare iaf, typ vid 19.00!
Flygresan var rätt jobbig, det va ganska svårt att sova, det var en bumpy ride! xD Men det gick bra och vi landade i N.Y. på JFK kl 23.00 (USA-tid och 05.00 Svensk-tid!!!)! Trötta gick vi mot "air-train" och väntade och väntade, det kom tillslut och vi kom till slutstationen, där var vi ensamma och vi skulle ta tåget genom Brooklyn till Manhattan.... Och på natten stannar tunnelbanan på VARJE liten station, Haha, lyckat tänkte vi fyra turister genom Brooklyn mitt i natten xD HAHAH.. Mamma blev helt orolig & massa sånt.. Jag pallade inte bry mig och jag tyckte vi skulle ta tunneln ändå! Men de andra vägrade.. så vi åkte tillbaks till flygplatsen! xD , Där var det totaaalt ÖDE! Vi skulle hitta en ATM och sen en taxi.. haha vi frågade en städare efter ATM-maskinen och han sa "en vånig upp", vi gick upp och där frågade vi en annan städare "en våning ner" sa han! PANIK PÅ DET! Man pallar inte sånt mitt i natten xD , hahah vi sket i att fråga fler pantade städare och letade upp en själv! Sen var det taxi-problemet....- eftersom flygplatsen var öde så fanns det ju såklart inga taxis utanför.. men vi hade tur (för en gångs skull), Det kom en ensam liten taxi, som på beställning! :D Hahah, vi åkte till vårt hotell.. Radisson N.Y. Vi vile bara sova! Vi gick in för att checka in.., mamma tar upp vårt kvitto på vår bokning, där står det att vi har bokat ett fyr-rum för två vuxna & två ungdomar.. Han säger att de inte har nåra fyr-rum...(och att det inte finns på Manhattan!) GAAH! På hans "kvitto" står det att vi är endast två vuxna! Skitsura säger vi till honom att vi har bokat så, och att han ska fixa det! xD , Det var massa strul sen.. först sa han att det va fullt och sen massa annat.. men TILLSLUT (efter typ en halvtimme) säger han att han har fixat ett rum... :D Wohoo! Lyckliga tar vi hissen till 16:e våningen och går till vårt rum! DET VAR INTE STÄDAT!!!!!!!!!! Pappa ringde ännu surare ner till receptionen och säger att vårt rum inte var städat.. Han ber oss komma och vänta där nere, vi går ner och han säger att det tar 15min.. Vi var skithungriga (inte ätit nåt mer än typ frukost på morronen xD) Så vi går till ett café mitt öveer gatan. N.Y. är najs, mycket är öppet dygnet runt så det var inget problem att få en macka ^^... Vi åt sen gick vi tillbaka till hotellet och till det RENA rummet! ZzzzZZzzzZZzzzzzzzzz


Oj förlåt, ingen har väl läst hit, jag tror aldrig att jag har skrivit så här mycket! xD Men mycket hände bara på ditvägen xD HAHAHAH

<3

5 kommentarer:

Anonym sa...

hahaha omg vilken struuuuulig resa :O haha hoppas resten av resan var mindre jobbig ;) <3

Anonym sa...

jag läste =)
Siit vilken otur ni hade med allt!

Me sa...

hahah extremt strulig resa ni verkar ha haft ;) va resten av tiden i N.Y rolig då? kram magda<3

elinor sa...

haha ååh nån läste faktiskt ^^ :D
och haha, nej sen var det ingen jobbig resa... N.Y. va toppen :D , jag berättar nog mer sen <3

Anonym sa...

jodå jag läste heeela inlägget, gick rätt snabbt för det var rätt kul läsning men hade inte palat de där flygen osv. själv, så struligt har vi aldrig haft det när vi har flugit till staterna, förstår att ni sov gott sen !